torsdag 25 april 2013

Jumping with Explosive

Hej!

Nu har jag tid/ork över att berätta lite om gårdagens hopp träning, inga bilder tyvärr då jag hade pappa med mig och mamma var med min bror på skytteavslutning :) (hon hade kameran och det är oftast hon som fotar när jag tränar/rider)

Hade i alla fall hopp träning igår, jobbade i trav över bommar först och Explosive förvånade mig med att faktiskt ha full koll på sina ben, det brukar hon inte ha ^^

Efter ett tag red vi över bommar och första gången hon såg det lilla krysset slog hon fötterna i marken och verkade tycka jag var knäpp som ansåg att hon skulle hoppa över det =P Men över kom hon faktiskt och nästa varv fick jag hålla igen henne istället.

Det börjar bli tungt att hålla henne i trav, något som jag anser är en positiv utveckling, att hon faktiskt vill galoppera själv och försöker även om hon blir väldigt frustrerad när hon inte lyckas få rätt galopp eller inte får med bakbenen eller hamnar i korsgalopp ^^

Vi provade även på att hoppa över en mini oxer, den var hon också väldigt skeptisk till men med lite skänkel tog hon ett stort grodhopp över hindret, hon hade nog en meter i marginal till hindret =P

Var jättekul att hoppa och m ^^b
in nervositet börjar avta mer och mer. Nu har ni fått veta det om ni var intresserade

Hare bra!
// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar