lördag 29 mars 2014

Stanna upp och överblicka livet

http://distilleryimage9.ak.instagram.com/8b230bc0b74d11e3826e1245ebab07ad_8.jpgHej på er!
Sitter just nu vid ett ovanligt välstädat skrivbord. Både min och älsklings del är välstädad (vilket är en ovanlighet då vi är studenter som ofta är på språng) men måste säga att jag är nöjd över att det är så välstädat. När skrivbordet är i ordning så är sinnet oftast i ro :)

Idag blev det en tur till folkesta, hööks firade ett år i Eskilstuna och hade 20 % på nästan allt i butiken men jag hittade inget träns som jag tyckte skulle passa den fläckiga lilla tinker tjejen :) Brunt träns på svart/vit häst (när hon är ren alltså) är ingen större hit i mina ögon. Jag har provat Kalles bruna träns på henne men kan inte säga att det såg så där supersnyggt ut ^^b

Eftersom jag sitter en del vid datorn och pratar en del i telefon (alltså med mamma) så kände jag att jag inte orkade med mitt in-ear headset mera så jag köpte en liten teknisk kabel sak och ett gaming headset med inbyggd mikrofon, visst det var lite dyrare men det passar faktiskt på mitt huvud och bara det gör mig mer än väldigt glad :)

Försöker ta det lugnt nu dagarna innan nästa kursperiod drar igång, behöver hålla mig själv ovan ytan med ork och mående. Den här perioden har bättre kurser för min del så jag vågade mig till och med på en liten sidokurs i skrivning, kände att den kanske kunde vara till lite hjälp :) Har redan börjat läsa litteraturen, boken jag tragglar mig igenom just nu heter AGILE - konsten att slutföra projekt en mycket bra bok men det vet nog redan författaren Tomas Gustavsson om eftersom boken fått pris som årets projektledarbok 2008 :)

Är lite friskare (från förkylningar alltså) nu även om det tar om när jag är ute bland människor och handlar mat mm. jag kanske är allergisk mot människor ;p Nej det får vi hoppas att jag inte är, har ju redan fått sommarjobb på ABB i Västerås i sommar :) Blev förvånad men glad när de ringde upp mig och erbjöd mig jobb, en av många stressmoment försvann i den stunden :) Nu behöver jag bara en bil som är hel och inte fullt lika obekväm att köra =P

Nej nu ska jag göra något annat en stund, kanske klippa bort naglarna som börjar bli alldeles för långa för min smak ^^b

Kolla gärna in fotobloggen sen, kommer en del söta hamsterbilder där =O)
// Sandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar