torsdag 24 april 2014

Rörigt

Hej...

Sitter och försöker få lite ordning i huvudet. Känns som att alla böcker trillat ur sina hyllor i biblioteket och jag vill helst bara sova och inte behöva tänka. Försöker tänka men får fram motsatsen till det jag vill ha fram. Måste strukturera upp min vardag bättre igen.

Önskar så ibland att jag var "normal" i huvudet och fungerade som de allra flesta, men jag får väl vara tacksam för de speciella förmågorna jag fått. Inte alla som kan göra det jag och min bror kan, alltså läsa över 100 sidor i timmen och sen komma ihåg allt rakt upp och ned utan anteckningar eller stödord. Jag hade nog ändå bytt det mot ett bra arbetsminne om jag fått möjlighet till det tror jag...

Jag har i alla fall fått ordning på kosten så nu är det bara den fysiska hälsan som jag ska försöka göra något åt, vilket inte är lätt då det kändes som att läkaren i princip "dömde ut" mitt knä igår. Ny magnetröntgen väntar, sjukgymnastik och sen ortopeden eftersom korsbandet var i uselt skick och leden är fortfarande skadad. Jag vill bara rida, få träna min dressyr och skola upp min älskade Explosive till den nivå jag själv ligger på.. Jaja jag tänker rida trots knäproblemet för bäckenbenet är i alla fall bra nu även om knät blev sämre av den rehabiliteringen.

Har hittat ett träns jag ska köpa till Explosive någon gång efter sommaren, det var lite dyrt men det har en speciell design som hennes kantiga huvud skulle må bra av :) Tittar även lite på serien ryttareliten på SVT play  och får faktiskt lite träningsinspiration där ifrån. Känns som att det finns hopp om att jag ska kunna ta mig tillbaka upp i sadeln och rida min dressyr tillsammans med Explosive =O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar