onsdag 31 december 2014

Mot ett nytt år med nya mål

Hej på er och gott nytt år!

Jag har inte skrivit på bloggen sen i juli och självklart har väldigt mycket hänt sedan dess. Jag har bland annat tagit paus från studierna och tänker över vad jag egentligen vill bli i framtiden. Jag hade en sådan tur att jag fick jobba vidare där jag sommarjobbade, alltså på ABB fast som konsult via Adecco. Fantastisk arbetsgivare och en underbart bra chef att ha att göra med. =)

Utöver att jag numera jobbar så opererade jag mitt knä i slutet på Augusti då läkarna i början av sommaren konstaterade att mitt korsband var helt och hållet av. Jag kämpar nu med rehaben och som alltid så är jag en oturs fågel som dragit på mig både förkylningar och influensa. =S

På fredag ska jag ge mig tillbaka till gymmet både för att komma igång med rehab träningen igen efter influensan och för att kämpa med mitt nya mål - gå ner i vikt. Eftersom jag varit otroligt begränsad i min förmåga att röra mig så har jag tyvärr gått upp en del i vikt, inget jag direkt uppskattar. Målet kommer gå långsamt så länge jag varken får hoppa eller springa men bara jag håller fokus uppe så kommer jag säkerligen lyckas med mitt mål. =O)

Just nu läser min älskling i en bok han köpt och maten står på spisen och sköter sig själv för stunden så jag tog mig i kragen och skrev ett par rader här. Förhoppningsvis kan jag bli bättre på att skriva om jag bara får något i min vardag som är nog intressant att berätta om. =P

Jag har även startat ett Instagram konto för vår hamster, ni får gärna följa det på @Agnes_the_hamster, jag försöker lägga upp minst en  bild om dagen men är inte alltid som den lilla damen vill vara med på bild ^^b

Ha ett bra nyår och hoppas ni lyckas lika bra med era nyårslöften som jag bestämt mig för att göra med mina!

// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar