tisdag 1 april 2014

Hyperaktiv och lite tankspridd

Hej på er!

Sitter just nu i skolan och har precis ätit min matlåda (lasagne) och väntar ut tiden tills det är dags för upprop i nästa kurs :) Har en halvdan dag idag, kurserna intresserar mig men har varit en durracellkanin sen igår och det verkar som jag kommer vara det ett tag till. Vitaminerna hjälper mot tröttheten men ryckningarna är än så länge oförändrade på nätterna så jag ska kontakta min läkare på psykiatrin och se om jag kan få någon form av lättare sömntabletter så min kille slipper sova på ett stormande hav ;p

Hade första (av tre) föreläsningen och upprop i skrivkursen, vi blev 16 st på plats och tills nästa tisdag ska vi ha skrivit en argumenterande text på en sida, jag behövde inte fundera speciellt mycket på vad jag vill skriva om. Jag tänker skriva om hur skolor ( inte alla men de flesta) hanterar (eller ska jag säga inte hanterar) barn med koncentrationssvårigheter tex. ADHD eller andra liknande diagnoser eller fall där en utredning önskas av elev och anhöriga men viftas bort av skolan. Jaja den texten får vänta tills ikväll eller kanske till och med imorgon då jag har en uppgift i projektledning som ska vara klar tills imorgon :)

Nu ska jag stoppa nosen i min bok och läsa lite innan nästa upprop startar :) med lite tur hinner jag läsa ut boken idag (har 125 sidor kvar ungefär)

Ha en bra dag!
// Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar